امروزه داشتن یک لوگو، آرم و نشانه استاندار برای کسب کارهای کوچک و بزرگ یکی از نیازهای مهم به حساب می آید زیرا لوگو هویت یک کسب کار و نیز معرف آن شغل یا محصول است و باید کاملا متناسب با معیارها و حوزه فعالیت و متناسب مخاطب آن کسب کار طراحی شود از این جهت باید این امر توسط طراحان و گرافیست های حرفه ای و با دانش کافی در ضمینه طراحی لوگو و آرمدر این حوزه انجام شود.
• داشتن یک لوگو به شما کمک می کند تا برای کسب کار و فعالیت خود هویت ایجاد کنید و جایگاه ویژه و مورد اطمینان تری نسب به رقبای خود داشته باشید.
• یک لوگو خوب و استاندارد به روند رشد کسب کار و جذب مخاطبین جدید شما کمک زیادی خواهد کرد
• امروزه مشتریان شما در روز صدها لوگو مختلف را خواهند دید و یک لوگو خوب با هدف ارسال پیام صحیح و انتقال حس اعتماد باعث میشود تا مشتری را ترغیب به خرید محصول یا خدمات شما کنند.
شما در طول زمان و با توجه به رشد کسب کار و فعالیت خود می توانید طراحی های دیگر از قبیل طراحی کارت ویزیت ، ست اداری، پوستر ها ، بیلبورد ها و … را تغییر دهید ولی طراحی نشانه و آرم را نمی توان به راحتی تغییر داد و بهای سنگینی برای برند دارد .
در ابتدا، شما به یک لوگو احتیاج دارید. هیچ اهمیتی ندارد که کسب و کار شما چقدر بزرگ یا کوچک است.
اول، اطمینان حاصل کنید لوگو واضح و آسان تلفظ شود ، چون سال ها به رسمیت شناخته می شود و افراد نام و محصول را با شما مرتبط می دانند.
از استفاده لوگویی که نیاز به توضیح زیادی دارد خودداری کنید. اگر کسب وکار کوچک یا بزرگ شما نیاز به تبلیغات در فضای باز داشته باشد ، مانند آگهی ها یا وسایل نقلیه، یک آیکون به یاد ماندنی مهم است.
مرحله دوم طراحی یک نشان مشخص که حتی اگر نوشته در کنارش نباشد نشان دهنده هویت شما باشد.
در برخی موارد نیاز است که لوگو شما بدون داشتن تایپوگرافی در فضای تبلیغاتی قرار بگیرد پس لوگو باید در فضایی که قرار میگیرد مفهوم خود را مشخص کند.
مرحله سوم داشتن یک رنگ سازمانی برای هماهنگی کلیه امور تبلیغاتی و ایجاد یک برند یک پارچه و منظم و تاثیرگذار.
رنگ سازمانی به شما کمک میکند بهتر شناخته شوید و هویت دار شوید، کلیه شرکت ها و برندها بزرگ دنیا دارای یه رنگ سازمانی مشخص هستند.
گاهی اوقات سوال سادهای مانند «برای شغل خود چه نوع لوگویی میخواهید؟» میتواند یک کارآفرین و مدیر شرکت را دستپاچه کند و جواب شما در بهترین حالت ممکن «میخواهم خیلی جذاب باشد و زیبا باشد » خواهد بود. چنین اشتباهی را مرتکب نشوید. کمی وقت صرف کنید و لوگویی که فکر میکنید برای برند شما مناسب و بهتر است را انتخاب نمایید.